Elke dag het beste uit jezelf halen, dat doe je bij ons op school. Ondersteund door een team van enthousiaste medewerkers ontwikkel jij je talenten. In ons fijn ingerichte gebouw groei je uit tot een wereldburger die klaar is voor de toekomst.

hqdefault

Waarom het Mencia de Mendoza Lyceum?

Mencia. Ontdek jouw wereld!

Op Mencia helpen we je graag bij het zoeken en ‘verleggen’ van je grenzen: letterlijk en figuurlijk. Omdat wij een internationale oriëntatie hebben gaan we graag de grenzen over, maar we dagen je ook uit die grenzen op te zoeken op sociaal en intellectueel gebied.

havo

Op de havo op Mencia leren enthousiaste leraren je alles wat je moet kunnen en kennen om aan het eind van de rit je havo-diploma te halen. En dat gebeurt op verschillende manieren met naast de “gewone” lessen o.a. kahoots, projecten, presentaties etc. Elk jaar besteden we tijd en aandacht aan de introductie om de sfeer in de groep vanaf het begin aandacht te geven.

Meer over de havo op Mencia

atheneum

De atheneum-opleiding van het Mencia de Mendoza Lyceum is een prima voorbereiding op een wetenschappelijke opleiding aan een universiteit. Natuurlijk zijn vakinhoud en examenuitslagen bij ons in orde. Wij bieden je echter veel meer.

Meer over het atheneum op Mencia

gymnasium

Het Mencia de Mendoza Lyceum heeft een bloeiend gymnasium. Uitgangspunt is dat we veel vwo-leerlingen kennis willen laten maken met de klassieke talen en cultuur.

Meer over het gymnasium op Mencia

tweetalig onderwijs (tto)

Bij tweetalig onderwijs (tto) zijn taalvaardigheid, (wereld)burgerschap en persoonsontwikkeling de drie pijlers. We geven meer dan de helft van de vakken in het Engels. Daarbij integreren we het leren van de taal en de vakinhoud. Daarnaast is er alle ruimte om de taal in de praktijk te brengen bij activiteiten buiten de les, zoals toneelworkshops, presentaties, een reis naar Engeland en een uitwisseling.

Meer over TweeTalig onderwijs op Mencia