atheneum op Mencia

De atheneum-opleiding van het Mencia de Mendoza Lyceum is een prima voorbereiding op een wetenschappelijke opleiding aan een universiteit. Natuurlijk zijn vakinhoud en examenuitslagen bij ons in orde. Wij bieden je echter meer. Door de jaren heen kun je deelnemen aan heel wat extra’s. Dat kan gaan om een optreden op een podium, maar ook het behalen van allerlei extra certificaten en diploma’s. Vaak zitten die in de sfeer van internationalisering. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat een blik over de grenzen hoort bij een opleiding in de 21e eeuw. Daarmee leer je namelijk niet alleen veel over andere landen en culturen, maar misschien wel net zoveel over jezelf.

Wat kun je zoal op ons atheneum verwachten? Bij Internationalisering kun je meer lezen over de internationaal erkende talendiploma’s Cambridge Engels, Delf Junior en Goethe Zertifikat waarop je je op Mencia door extra lessen Engels, Frans en/of Duits te volgen, kunt voorbereiden. Meer informatie hierover kun je vinden op de pagina Internationalisering.

Mencia biedt je de gelegenheid als mens te groeien!

9454 atheneum maartenenrachelle

Meer over ons atheneum

Mw. R.P.L. (Rachelle) Veraa, afdelingsleider vwo- 3 t/m- 6
E-mail: rveraa@mencia.nl

Dhr. M. P. (Maarten) Rasenberg, afdelingsleider brugklassen, havo-2, vwo-2
E-mail: mrasenberg@mencia.nl

Meer informatie?

mencia gebouw libreon

Ons team

Het team van Mencia bestaat uit docenten en ondersteunend personeel. Elke klas heeft een eigen mentor en elke afdeling een eigen afdelingsleider. Samen zorgen we voor de juiste omstandigheden zodat onze leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Bekijk ons team
leerlingenaanhetwoord foto

Leerlingen aan het woord

Maak kennis met onze leerlingen.

Leerlingen aan het woord
ouders fotowebsite

Meer info voor ouders

Informatie voor ouders/verzorgers.

Ouders
mencia gebouw libreon

Meer weten over ons onderwijs?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op en we helpen je vanuit daar graag verder op weg!