gymnasium op Mencia

Het Mencia de Mendoza Lyceum heeft een bloeiend gymnasium. Uitgangspunt is dat we veel vwo-leerlingen kennis willen laten maken met de klassieke talen en cultuur. Daarom hebben we in de onderbouw relatief grote groepen voor de vakken Grieks en Latijn. In de bovenbouw gaan kleinere, gemotiveerde groepen door met een klassieke taal. Het gymnasium wordt onder andere aantrekkelijk gemaakt door een interessant excursieprogramma. Daarnaast worden voortdurend dwarsverbanden gelegd met andere vakken. Het gymnasium heeft een lange traditie, maar past ook prima in ons internationale profiel. Doordat je intensief aan de slag gaat met een oude beschaving wordt je voortdurend een spiegel voorgehouden.

Wat kun je zoal op ons gymnasium verwachten? Het is ook mogelijk om internationaal erkende talendiploma’s Cambridge Engels, Delf Junior en Goethe Zertifikat te halen. Op Mencia kan je je daarop voorbereiden door extra lessen Engels, Frans en/of Duits te volgen. Meer informatie hierover kun je vinden op pagina Internationalisering.

Kies voor het gymnasium, een bijzondere vorm van internationalisering in het verleden!

9454 atheneum maartenenrachelle

Meer over ons gymnasium

Mw. R.P.L. (Rachelle) Veraa, afdelingsleider vwo- 3 t/m- 6
E-mail: rveraa@mencia.nl

Dhr. M. P. (Maarten) Rasenberg, afdelingsleider brugklassen, havo-2, vwo-2
E-mail: mrasenberg@mencia.nl

Meer informatie?

Ons team

Het team van Mencia bestaat uit docenten en ondersteunend personeel. Elke klas heeft een eigen mentor en elke afdeling een eigen afdelingsleider. Samen zorgen we voor de juiste omstandigheden zodat onze leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Bekijk ons team
leerlingenaanhetwoord foto

Leerlingen aan het woord

Maak kennis met onze leerlingen.

Leerlingen aan het woord
ouders fotowebsite