Mencia de Mendoza Lyceum (of zoals we meestal zeggen: het Mencia), is een fijne school voor havo- en vwo onderwijs in Breda. Internationalisering staat in ons onderwijs centraal, we hebben ook een tweetalig (tto) aanbod.

Onze school

Het Mencia de Mendoza Lyceum is vernoemd naar een Spaanse markiezin die trouwde met de de heer van Breda. We zijn een school voor havo, atheneum en gymnasium. Voor elk van deze niveaus kan voor zowel de Nederlandstalige al de tweetalige (tto) variant worden gekozen, beiden met internationale verdieping.

Onze school is goed bereikbaar en gelegen aan de zuidrand van Breda.

Mencia Sandrode is onze locatie in Zundert, waar naast een volledige mavo en havo ook de eerste twee leerjaren van vmbo-kader en de eerste drie leerjaren atheneum worden aangeboden.

Meer informatie over onze school?

Ons team

Het team van Mencia bestaat uit docenten en ondersteunend personeel. Elke klas heeft een eigen mentor en elke afdeling een eigen afdelingsleider. Samen zorgen we voor de juiste omstandigheden zodat onze leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Bekijk ons team
internationaalprofielfotowebsite

Ons internationaal profiel

Mencia wil je goed voorbereiden op de internationale wereld. Daarom heeft de school besloten internationalisering in alle afdelingen te laten terugkomen.

Ons internationaal profiel
breda mencia de mendoza 024(1)

Onze begeleiding

Op Mencia vinden we het belangrijk om leerlingen goed te begeleiden en daarbij die ondersteuning te bieden die ze nodig hebben, zowel op vakinhoudelijk gebied als wat betreft hun persoonlijke ontwikkeling en welbevinden. Er staat een heel team klaar om waar nodig ondersteuning te bieden.

Bekijk onze begeleiding